banneri

perjantai 8. tammikuuta 2016

Tosi nopee tofu-nuudelicurry

Ei mua tänään enää palellut. Odotin bussia, jonka näin saapuvan vastakkaiselle puolelle tietä ja melkein hikikarpalot kohosi otsalle. Onneksi muutamassa minuutissa saapui toinen auto noutamaan menosuuntaan menneet matkustajat. Paljain käsin etsin uutta yhteyttä määräpaikkaan ja seuraavaakaan auto ei tullut aikataulussaan. Minä olen neuroottinen ja hermoheikko ehtimisen suhteen ja olen aina 15 minsaa etuajassa. Tänään 20 minsan matkaan meni 1h 15 minsaa. Uus auto tuli ja hyytyi lutakkoon. Siinä odotettiin seuraavaa bussia taas pieni tovi.

Pikkujuttu, että olin menossa työhaastatteluun. Hommaan, jossa ei voi myöhästellä. Pidin haastattelijan koko ajan ajantasalla ja pahoittelin myöhästymistä. Ei onneksi tainnut asiaan vaikuttaa. Hyvä tilaisuus! Mun mielestä meillä oli mukava tuokio ja uskon yhteistyöhön. Toivon taas parasta...

Lautaselle päätyi tofu-nuudelicurry niistä eväistä, joita sattui olemaan. Suunnittelin kasvisramenia, mutta en todellakaan lähtenyt kauppaan. Tuli tämmönen hässäkkä. Soijakastikkeessa ja valkosipulissa marinoitua tofua, sipulia, valkosipulia, raastettu porkkana, suppiksia ja kaurakermaa. Ei voi olla huono, kun maustaa curryllä, pippurilla ja nakkaa sekaan vähän paprikaa väriksi.

Kuva on kännykällä ja ruokakin jo kylmää. Pirun hyvää oli!



Älyttömän hyvä tofu-nuudelicurry

Sipuli
Pari  valkosipulin kynttä
Porkkana
Kourallinen kuivia sieniä
Curryä
Pippuria
Suolaa
Paprikajauhetta
Purkki kaurakermaa

Nakkaa sipulit pannuun, perään sienet ja raastetut porkkanat. Kuullota, jos jaksat. Mausteet ja kerma perään. Kun nuudelit on syötäviä, sekoita ja nakkaa naamariin.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...