banneri

keskiviikko 9. huhtikuuta 2014

Aamiainen

Mulle aamiaisen syönti on aina ollut todella vaikeeta. Kolme mukia mustaa kahvia on normaali vaihtoehto, jos on aikaa keittää. Kahvikaan ei ole enää välttämättömyys. Opiskeluaikoina sängystä ei päässyt ilman kahvia, mutta silloin kärsinkin kroonisesta unen puutteesta täyspäiväsesti opiskellessa ja töitä tehdessä.

Aamiaista väitetään päivän tärkeimmäksi ateriaksi. Uskonhan minä sen ilman tieteellisiä tutkimuksiakin. Helposti lounaskin venähtää pitkälle iltapäivään. Tietysti nälissään tulee syötyä enemmän kuin olisi järkevää. Liian isosta annoksesta tulee muutamaksi tunniksi väsymys, jonka jälkeen täytyy lämmittää lisää ruokaa.

Ei vaan ole aamulla nälkä, eikä maistu mikään. Vähän ongelmallinen piirrehän tämä on. Jaksamiseen syömättömyys ei aamupäivällä vaikuta, mutta aina pitää olla eväät. Tietysti mulla on touhuamisen jälkeen hirveä nälkä, kun muut vasta sulattelee aamupalaansa.

En tiedä, voiko aamupalan syöjäksi oppia. Minä en ole oppinut, mutta en ole kyllä kovinkaan pontevasti yrittänytkään.

Mitä normaalit ihmiset aamulla syövät? Puuroa syön usein iltaisin, mutta aamulla se ei maistu. Leipää syön paljon, mutta sekään ei aamulla maistu. Inhoan kaikkia muroja ja ne on muutenkin lasten evästä. 

5 kommenttia:

  1. Voit ehkä oppiakin, minäkin opin monen monen aamupalattoman vuoden jälkeen. Aloin keittämään kaurapuuroa ja sillä tiellä ollaan, enää en ilman osaisi ollakaan! Nykyään rakastan aamupuuroani niin, että illalla jo hekumoiden odotan aamua :) Olen kehitellyt puuroreseptini nopeahkoksi ja pehmeäksi, että ei sitä varten tarvi aikaisemmin heräillä tai seistä koko aikaa hämmentämässä.

    VastaaPoista
  2. Minäkin olen oppinut syömään aamupalaa! Elämäni ensimmäiset 26 vuotta ajatuskin aamupalasta teki pahaa, enkä muksunakaan saanut helposti mitään alas aamuisin. Nyt tehokkaan puolen vuoden opettelun jälkeen se sujuu jo rutiinilla, enkä ymmärrä miten olen aikaisemmin pärjännyt. Samoin kuin -V- yllä, usein haaveilen jo nukkumaan mennessä seuraavan aamun aamupalasta :D

    VastaaPoista
  3. Sunnuntaina täytän 39, enkä vielä oppinut! Jos nousen ylös klo.4.30, kahvi munkki ehkä maistaisi n. klo. 9.00

    VastaaPoista
  4. Täytyy siis yrittää harjoitella. Ehkä uppoaa paremmin, jos tekis illalla valmiiksi jotain herkkua.

    VastaaPoista
  5. Moi, tulin tänne blogiin ekaa kertaa mutta ajattelin kommentoida, kun tässä juuri itsekin olen opetellut aamupalaa. Sellainen juttu tuli mieleen, että kun kolmisen viikkoa pakottaa itsensä syömään sen aamupalan - ihan mitä vaan banaania ruokaisampaa: leipää, puuroa, smuutien, mysliä tms - niin keho tottuu ja alkaa vaatia aamuisin energiaa. Toisin sanoen, heti herätessä on ihan hirveä nälkä. Onhan siinä se huono puoli, että kiireaamuinakin on aivan pakko syödä jotain. Mutta kyllä mä itse ainakin vaan voin paremmin, kun oon opetellut syömään aamiaisen; jaksan paremmin ja aivot toimii jotenkin helpommin. Se eka kolme viikkoa piti vaan sinnitellä...

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...